SVENSTIGS FÖRSÄKRINGAR DISTRIBUERAS AV ALLINA FÖRSÄKRINGAR AB

cristina-munteanu-1_MYXEj25sM-unsplash
OM FÖRSÄKRINGSDISTRIBUTION

Allmän information om distribution av Svenstigs Försäkringar

Om försäkringsdistribution

Svenstigs Försäkringar distribueras av Allina Försäkringar AB (559387-6641) och där Svenstigs Bil AB har gett Allina Försäkringar medgivande att distribuera försäkringar under deras varumärke.

Allina Försäkringar AB är registrerad som försäkringsförmedlare hos Finansinspektionen och distribuerar försäkringar på den svenska marknaden. Allinas ansvarsförsäkring finns hos Gjensidige.

Allina Försäkringar är registrerat hos Bolagsverket och står under tillsyn av Finansinspektionen och Konsumentverket. För mer information om våra tillstånd och registreringar, ta en titt på Finansinspektionen och Bolagsverket, kontaktuppgifter finns längre ner på denna sida.

Allina Försäkringar är en försäkringsförmedlare som arbetar på uppdrag av försäkringsgivare och i försäkringsvillkoren framgår det vem som är försäkringsgivare. Allina Försäkringar får ersättning från försäkringsgivare för förmedlade försäkringar och den ersättningen baseras på total premievolym i kombination med resultatet av försäkringsverksamheten.

Bolagsverket
851 81 Sundsvall
0771-670 670
bolagsverket@bolagsverket.se
bolagsverket.se

Finansinspektionen
Box 7821
10397 Stockholm
08-7878000
finansinspektionen@fi.se
fi.se

Konsumentverket
Box 48
651 02 Karlstad
0771-42 33 00
konsumentverket@konsumentverket.se
konsumentverket.se

Integritetsskyddsmyndigheten
Box 8114
104 20 Stockholm
08-657 61 00
imy@imy.se
imy.se

Information om eventuella klagomål

Om du har något du vill dela med dig av eller om vi inte har levt upp till dina förväntningar är du välkommen att kontakta oss. Om det finns ett pågående ärende hos kundservice eller vår skadeavdelning ber vi dig att i första hand kontakta den som gjort bedömningen eller kontakta kundservice så hjälper de dig att hitta rätt. Du kan också begära att ditt ärende omprövas. Om du fortfarande inte är nöjd kan du kontakta Klagomålsansvarig för att få ditt ärende omprövat, företrädesvis via email klagomal@allina.se. Vi kommer att behöva ditt namn, information om din försäkring, dina kontaktuppgifter och en beskrivning av vad du har upplevt och varför du inte är nöjd. Klagomålsansvarig behandlar ditt ärende och återkommer till dig inom 14 dagar. Skulle vi inte ha en färdig lösning kommer vi ändå att återkomma till dig och hålla dig uppdaterad.

 

Cookies

Den här webbplatsen använder cookiesför statistik och användarupplevelse.

Svenstigs använder cookies för att förbättra din användarupplevelse, för att ge underlag till förbättring och vidareutveckling av hemsidan samt för att kunna rikta mer relevanta erbjudanden till dig.

Läs gärna vår personuppgiftspolicy. Om du samtycker till vår användning, välj Tillåt alla. Om du vill ändra ditt val i efterhand hittar du den möjligheten i botten på sidan.